Birouri comune – modă sau isterie

2024/10/02

Drumuri scurte, mai mult schimb de informații, mai multă percepție, mai multă lumină și mai mult aer. Tot mai multe firme se decid pentru amenajarea unor birouri comune, pentru a atinge exact aceste deziderate. Deoarece birourile devin din ce în ce mai digitale și angajații nu mai sunt de cele mai multe ori legați de un birou fizic fix, locurile de muncă sunt de multe ori standardizate. Te poți așeza la orice birou, te poți retrage în Think Tanks sau săli de conferință și câteodată poți lucra de acasă din homeoffice. Acesta este progresul ultramodern și dacă nu evoluezi odată cu timpurile, rămâi în urmă. Spații noi, deschise de birouri – acesta poate fi doar un lucru bun, nu-i așa?

Din păcate nu, pentru că oricine lucrează într-un birou comun cunoaște și dezavantajele. De exemplu nivelul de zgomot, care ia naștere când mai multe persoane vorbesc în același timp la telefon în același spațiu sau discută scurt despre ceva. Iar pentru că nu știm întotdeauna de la început cât de mult va dura o discuție și care telefon urmează să sune, această poluare fonică poate fi extrem de neplăcută. În cazul multor concepte de spații se pierde în plus personalitatea și individualitatea. Unii au chiar sentimentul că se dorește o omogenizare generală. Angajați pe post de mașini care funcționează unitar, cu un look and feel unitar? Acest lucru sună aproape isteric, însă dacă aruncăm o privire critică în birourile comune, ipoteza nu mai pare chiar atât de nefondată.

Ce este deci de făcut? Revenim la birourile individuale și construim rapid niște pereți? Încă odată nu. Am colectat pentru dumneavoastră idei și soluții, care vă pot ajuta să aveți în birourile dumneavoastră mai multă actualitate și mai puțină isterie.

Mai mult schimb de informații – cum încurajați dialogul rapid, însă păstrați totuși liniștea

Să spunem că vă confruntați la muncă cu o problemă și știți exact cine vă poate ajuta, atunci e clar: vă duceți pur și simplu la acea persoană și o rugați direct să vă ajute. Împreună rezolvați imediat problema. Așa funcționează lucrul în echipă. Sau îi deranjați prin aceasta pe restul colegilor care lucrează în același spațiu cu dumneavoastră? Da, însă doar în cazul în care „o discuție scurtă” devine o ședință de 30 de minute. Ar trebui să evitați acest lucru.

Da, vă rog

  • Dacă doriți să discutați ceva pe scurt, mergeți la locul de muncă al colegului
  • Vorbiți în mod conștient cu o voce înceată
  • Vă retrageți într-o încăpere sau o zonă de comunicare, dacă o discuție durează mai mult decât vă așteptați

Nu, vă rog

  • Nu strigați dintr-o parte în alta a încăperii, ci vă duceți efectiv la locul de muncă al colegului
  • Nu vorbiți tare și nu țipați
  • Nu vorbiți mai mult de cincisprezece minute legate în spații deschise


Opțiunile vecinilor

  • Utilizați căști noise-cancelling, dacă discuțiile colegilor vă distrag atenția
  • Rugați-vă colegii în mod politicos să poarte discuția în altă parte și nu vă fie teamă să cereți acest lucru

Munca în birouri comune wt$

Mai multă percepție – cum rămân angajații concentrați în ciuda traficului ridicat

Dacă lucrați într-un birou comun și stați în imediata apropiere a coridorului, ați putea lua un dispozitiv de numărat și număra persoanele în trecere. La sfârșitul zilei ați avea probabil cârcei la mâini. Însă nu ar trebui să vă concentrați deloc pe acest aspect. Iar acest lucru nu este chiar atât de simplu. Mai jos găsiți patru modalități de a vă proteja de această distragere:

Comode

Poziționați dulapurile de acte în lateralul birourilor, pentru a avea astfel o delimitare suplimentară și o protecție fonică.

Plante

Plantele pe birou sau și mai bine pe comodă vă ajută să vă concentrați la lucru. În cel mai bun caz nu mai remarcați colegii în trecere.

Vă rugăm nu deranjați

Puneți un semn care indică și persoanelor în trecere în mod clar că nu doriți să fiți deranjat. E păcat ce-i drept de un salut sau un zâmbet în minus, însă în schimb rămâneți concentrat.

Ne simpatizăm

Munca este „câteodată” mai importantă decât un salut. Tuturor angajaților trebuie să le fie clar, că lipsa unui salut nu înseamnă că nu putem suferi persoana din fața noastră. Discutați despre aceste aspecte și în echipă.

Munca în birouri comune wt$

Mai multă lumină – Cum toată lumea poate ajunge în lumina potrivită

Mai ales în birourile comune, unde iluminatul individual este greu de implementat, valoarea mare a luminii naturale devine clară. Ar trebui deci să aveți suficiente ferestre în jurul locurilor de muncă. Lumina naturală este în cel mai bun caz completată de lumină artificială și lumină identică cu cea naturală. Experții pariază pe lumina biodinamică. Dar pe lângă o iluminare bună și alte puncte joacă un rol important pentru munca prietenoasă cu ochii:

  • Jaluzelele reglabile, rulourile și draperiile romane împiedică pătrunderea luminii orbitoare din exterior. Lamelele trebuie reglate întotdeauna de așa manieră încât să existe suficientă lumină ambientală difuză, însă să nu pătrundă raze solare directe. Dacă jaluzelele sunt corect reglate, lamelele sunt iluminate doar până la jumătate, cealaltă jumătate rămânând în umbră.
  • Soluția dumneavoastră de iluminare ar trebui să fie în cel mai bun caz o combinație de lumină naturală (fereastră în dreapta sau stânga), lumină directă (plafonieră), lumină indirectă (lampă sau veioză la locul de muncă) și o lampă de birou (lumină individuală și punctuală).
  • Birourile și ecranele ar trebui să fie în unghiul corect față de fereastră: biroul trebuie să fie cât mai aproape și transversal, ecranele în unghi drept față de fereastră, astfel încât lumina să nu se reflecte și să nu existe umbre în zona de lucru.
Munca în birouri comune wt$

Mai mult aer – ce puteți face pentru un climat bun în încăpere

Dimineața neaerisit, la prânz condimentat, seara îmbâcsit – nu așa ar trebui să sune descrierea climatului într-un birou comun, deoarece: un climat propice în încăpere este esențial pentru o muncă concentrată și sănătoasă. Durerile de cap, somnolența sau lipsa concentrării pot fi efectele imediate ale calității proaste a aerului. De cele mai multe ori lipsește suficient oxigen. Deschiderea ferestrelor nu este întotdeauna cea mai bună soluție – mai ales nu în mijlocul orașului sau vara. De aceea există astăzi sisteme moderne de climatizare, care alimentează birourile cu aer proaspăt. Acestea filtrează aerul murdar din exterior și îl introduc pe acesta răcit în birouri. Pe lângă un sistem de climatizare există și următoarele posibilități de a asigura un aer de calitate într-un birou comun:

Filtre de aer

Un lucru esențial dacă micile particule de la imprimantă, computer sau materialele de construcții afectează aerul din încăpere. Filtrele de aer filtrează aceste particule și pot astfel evita răspândirea virusurilor, bacteriilor și sporilor.

Aparate de epurare a aerului

Principiul de funcționare al aparatului de epurare a aerului combină curățarea aerului cu umiditatea optimă a acestuia. Umiditatea aerului este măsurată în mod constant pentru ca umiditatea aerului să poată fi ajustată dacă este necesar. Valoarea optimă de 40 – 60% umiditate relativă a aerului este astfel menținută.

Pereți verzi și pereți cu apă

Aceste elemente moderne ale spațiului optimizează calitatea aerului dumneavoastră, deoarece acestea rețin praf și particule dăunătoare, răcesc și umezesc aerul. În plus acestea îmbunătățesc acustica spațiului, deoarece acționează ca niște absorbante fonice și în același timp ca separatoare de spațiu. Un avantaj pentru sfera privată.

Munca în birouri comune wt$

Ieșiți la aer

În ciuda acestor noi și minunate posibilități existente în cadrul unui birou, ieșitul afară este în continuare cea bună alternativă. Nu uitați de aceea niciodată, să vă faceți plinul de soare și vitamina D și să vă bucurați de natură. Deoarece o excursie la iarbă verde – chiar dacă e vorba de doar zece minute – este de multe ori cel mai bun medicament împotriva stresului și oboselii.