3 recomandări practice pentru o curățenie bine organizată în birouri
Dumneavoastră și angajații dumneavoastră petreceți cea mai mare parte din zi la locul de muncă. Din acest motiv, în mod evident, acesta ar trebui păstrat întotdeauna curat și ordonat. Cu toate acestea, în zilele de muncă ocupate pentru angajați și manageri, rareori timp mai rămâne timp pentru a ne ocupa în detaliu de organizarea curățeniei în birouri.
Deși acest subiect nu ocupă primul loc pe lista dumneavoastră de priorități, merită să analizați acest aspect mai atent. Toate zonele sunt curățate în mod optim? Există aspecte care ar putea fi îmbunătățite?
În acest articol, veți afla de ce un loc de muncă curat este atât de important și veți primi o listă de verificare pentru curățenia optimă în birouri. De asemenea, lămurim cine este responsabil pentru curățenie și cum putem evita disputele legate de curățenie.
De ce este atât de importantă curățenia în birouri
Desigur, cu toții preferăm un mediu curat. Cu toate acestea, există alte motive întemeiate pentru care curățenia în birouri în cadrul companiei nu ar trebui neglijată.
Imaginea profesională
Aspectul birourilor dumneavoastră este cartea de vizită a companiei dumneavoastră. Dacă doriți să vă creați imaginea unui partener de afaceri de încredere și profesionist, nu ar trebui să existe deficiențe în domeniul curățeniei în timpul vizitelor clienților.
Creșterea stării de bine și a productivității
Nimănui nu-i place să lucreze într-un birou murdar. Atunci când angajații se simt confortabil la locul de muncă, aceștia sunt imediat mai motivați și mai productivi. Curățenia de bază este condiția prealabilă pentru acest lucru.
Prevenirea bolilor
Un birou devine rapid un rezervor pentru agenții patogeni care se răspândesc pe tastaturi și mânere. Dacă doriți să reduceți șansele de îmbolnăvire în timpul sezonului rece, trebuie să efectuați curățenia și dezinfecția în mod regulat.
Reducerea costurilor
Chiar dacă inițial trebuie să cheltuiți bani pentru curățenie, puteți economisi costuri pe termen lung. În cazul în care echipamentele și uneltele de lucru sunt întreținute în mod regulat, acestea rămân în stare bună pentru mai mult timp și nu trebuie înlocuite atât de repede.
Ce zone trebuie curățate frecvent?
Într-un birou al companiei există multe spații, care, în funcție de utilizare, trebuie să fie curățate la frecvențe diferite și în măsuri diferite. Lista noastră de verificare vă ajută să întocmiți un plan concret de curățare.
Aspecte generale
Următoarele se aplică pentru toate spațiile: Aerul trebuie, de asemenea, „curățat”. Climatul ambiental de la locul de muncă influențează starea de bine și performanța angajaților dumneavoastră. Se recomandă aerisirea regulată scurtă de 3 până la 10 minute, care aduce „o briză proaspătă” în încăperi.
De asemenea, planificați curățarea sau înlocuirea filtrelor instalațiilor de aer condiționat la intervale regulate. În caz contrar, bacteriile și mucegaiurile se pot instala cu ușurință în aceste filtre, ceea ce reduce semnificativ calitatea aerului.
Spațiile de birouri
Aici petrec angajații cea mai mare parte din zi. De aceea este foarte importantă curățenia regulată.
O dată sau de mai multe ori pe săptămână
- Goliți coșul de gunoi
- Ștergeți suprafețele cu lavete umede. În acest sens se recomandă folosirea lavetelor de curățare și a detergentului adecvat.
- Curățați telefoanele, tastaturile și șoarecii. Folosiți dezinfectanți și lavete din microfibră. Asigurați-vă că nici un lichid nu pătrunde în crăpăturile dispozitivelor electronice.
- Ștergeți cu o lavetă panourile whiteboard. Se recomandă utilizarea unei spume speciale pentru curățare sau a lavetelor.
- Aspirați mochetele. În acest scop sunt disponibile aspiratoare cu aspirare uscată și umedă.
- Spălați suprafețele netede. Acest lucru se poate face simplu și rapid cu un cărucior de curățenie.
O dată pe lună sau mai rar
- Îndepărtați petele de pe mochete și curățați bine mochetele
- Curățați bine ferestrele și ușile
- Curățați pereții despărțitori și plafoanele
- Dați la curățat draperiile și perdelele
- Aspirați și ștergeți caloriferele
Cantina sau bucătăria
Această zonă reprezintă deseori un motiv de ceartă în rândul angajaților, deoarece nimeni nu se simte responsabil pentru ordine. Aflați aici cum puteți evita acest lucru.
O dată sau de mai multe ori pe săptămână
- Goliți coșul de gunoi
- Spălați vesela
- Ștergeți cu o lavetă umedă pereții și pardoseala
- Aruncați alimentele expirate din frigider
- Curățați cuptorul cu microunde
O dată pe lună sau mai rar
- Efectuați decalcifierea aparatelor de cafea, a fierbătoarelor, dozatoarelor de apă și mașinilor de spălat vase și curățați-le bine
- Ștergeți frigiderele și eventual dezghețați-le
Instalații sanitare
În acest sens este extrem de important să se asigure o igienă suficientă. În funcție de numărul utilizatorilor poate fi necesară curățenia chiar de mai multe ori pe zi.
O dată sau de mai multe ori pe zi
- Spălați și dezinfectați WC-urile, robinetele și pardoselile
- Completați cu articolele sanitare necesare, precum hârtie igienică, săpun și prosoape de hârtie
Zonele exterioare și fațada
Suprafețele exterioare transmit prima impresie cu privire la compania dumneavoastră. De aceea, ele trebuie curățate în mod regulat și în funcție de condițiile meteorologice.
O dată sau de mai multe ori pe săptămână
- Goliți coșurile de gunoi și scrumierele
- Măturați și îndepărtați frunzele
- Măturați aleile și căile de intrare și îndepărtați gunoaiele
O dată pe lună sau mai rar
- Curățați covorașele
- Tundeți gazonul
- Curățați buruienile și replantați flori
O dată sau de două ori pe an
- Curățați fațada
- Curățați aleile cu jet de apă
Ateliere, spații de producție, depozite și alte încăperi
Încăperile cu destinație specială necesită deseori o curățenie specială, care variază în funcție de rolul acestora. Suprafețele mari pot fi curățate, de exemplu, cu utilaje de curățare cu aer sub presiune și aparate de curățare cu abur.
Cine este responsabil pentru curățenia în birouri?
Pentru a economisi costuri, întreprinzătorul inventiv plănuiește să lase pur și simplu lucrările de curățenie în seama angajaților. Însă acest lucru nu este permis peste tot. În Germania, de exemplu, conform dreptului de a da indicații, angajatorul are dreptul de a aloca angajaților doar activități similare celor incluse în contractul de muncă.
În plus, sentința judecătorească a Tribunalului regional specializat în litigii de muncă din Mainz confirmă că angajații au dreptul de a lucra în condiții curate. Angajatorul are obligația de a proteja angajații și este obligat să protejeze sănătatea angajaților. Aceasta include și remedierea deficiențelor în domeniul igienei, care ar putea afecta starea de sănătate.
Pentru a face curățenie în compania dumneavoastră, ca angajator, aveți posibilitatea fie de a pune umărul la treabă, de a angaja personal pentru curățenie sau de a apela la un serviciu de curățenie profesionist. În cazul în care personalul special instruit preia lucrările de curățenie, puteți avea încredere că toate zonele vor fi curățate în mod profesional.
Iată cum evitați discuțiile în contradictoriu privind curățenia
Nimeni nu se simte responsabil pentru golirea mașinii de spălat vase și colegii se plâng de ceștile de cafea murdare din chiuvetă? Pe termen lung, acest mic război dăunează climatului de muncă și motivației. Prin urmare, superiorii ar trebui să stabilească de la început condiții clare.
Trebuie comunicat faptul că angajații sunt responsabili pentru ordinea generală în birou și în special pe propriul birou. Activitățile ușoare de curățenie pot fi efectuate de către angajați. Aceasta include, de exemplu, aducerea vaselor folosite în bucătărie la sfârșitul zilei de lucru, depozitarea documentelor și a bibliorafturilor pe polițele și în dulapurile special prevăzute și lăsarea sălilor de conferințe curate după întâlniri.
Totodată, poate fi utilă întocmirea unui plan concret, în care se reglementează cine este responsabil pentru ce activități de ordine, cum ar fi introducerea veselei în mașina de spălat vase și scoaterea din mașina vase, la ce oră. Pentru a fi echitabil, sarcinile ar trebui distribuite în mod egal tuturor colegilor.
Sperăm că sfaturile din acest articol vă vor ajuta să creați un loc de muncă mai curat în care toți angajații se simt confortabil. Vă oferim cu plăcere consultanță cu privire la produsele de curățare adecvate și materialele sanitare necesare pentru curățenia optimă în compania dumneavoastră.