Economisiți bani și câștigați timp
6 sfaturi pentru un managementul eficient al depozitului
Indiferent dacă se află într-un subsol discret sau într-o hală high-tech – depozitul pentru materiale reprezintă punctul-cheie al companiei dumneavoastră. Și implicit, unul dintre principalii factori generatori de costuri. Mai mult decât atât: tocmai întreprinderile medii și mici investesc adesea, pe lângă bani, foarte mult – prea mult? – timp de lucru în ceea ce privește administrarea depozitelor.
Conceperea în mod eficient a depozitului și a proceselor asociate influențează întregul lanț valoric. Prin urmare, pentru succesul dumneavoastră este esențial să vă reevaluați în mod regulat managementul depozitului și după caz, să îl adaptați. Scopul dumneavoastră în acest context: un depozit amenajat în mod corespunzător, cu care economisiți bani și câștigați timp.
Ce cerințe au IMM-urile în ceea ce privește managementul depozitelor lor?
Companiile medii economisesc altfel față de marile concerne. Prin urmare, impun cerințe speciale pentru un depozit ideal:
- Activitatea ar trebui să funcționeze cu un puțin personal
- Chiar și spațiile mici trebuie să fie folosite cât mai bine posibil
- Costurile ridicate inutile cauzate de depozitul pentru materiale ar trebui evitate
- Administrarea zilnică a depozitului trebuie să coste cât mai puțin timp posibil
Pe scurt: depozitul perfect se integrează în procesele existente ale companiei dumneavoastră precum o roată dințată bine unsă și astfel, nu generează pierderi prin frecare. Așadar, economisiți resurse valoroase, precum angajați, spații comerciale și capitalul dumneavoastră.
Ce contează cu adevărat în depozit: 6 sfaturi din experiența practică.
Găsiți multe metode și abordări diferite pe subiectul optimizării depozitului. Însă, care sunt cu adevărat relevante pentru IMM-uri? Am alcătuit pentru dumneavoastră o listă cu cele mai bune sfaturi. Toate propunerile pot fi implementate în companii mici și mijlocii, permițându-vă să identificați și să beneficiați de oportunitățile de îmbunătățire a depozitului dumneavoastră.
Managementul inteligent al stocurilor: mai puțin înseamnă mai mult
Totul mereu pe stoc? Ceea ce pare atât de tentant, este mai degrabă mai puțin oportun pentru IMM-uri. Cantitățile mari depozitate implică mult capital, generează permanent costuri și îngreunează activitatea companiei dumneavoastră.
De aceea, un management eficient al stocurilor urmărește să mențină cantitatea de mărfuri cât mai redusă cu putință. Avantajele dumneavoastră sunt scăderea cheltuielilor legate de spațiu, reducerea timpului de depozitare, mai multă flexibilitate și o mai bună imagine de ansamblu. Întrebați-vă:
- Ce stocuri pot reduce fără a afecta operațiunile comerciale?
- Ce articole pot comanda mai des, în cantități mai mici?
- Pot să agreez cu furnizorii mei livrări Just-in-Time?
Inventar permanent: păstrați imaginea de ansamblu
Știți întotdeauna unde și în ce moment se află toate articolele? Dacă nu, este timpul pentru un software de gestiune, care efectuează un inventar permanent. Acest lucru înseamnă: fiecare mișcare a mărfurilor este înregistrată și transmisă către calculatorul central. Cu câteva clicuri obțineți transparență completă în ceea ce privește stocurile din depozitul dumneavoastră. Acest aspect face o diferență mare chiar și în depozitele mai mici:
- Reacționați în mod flexibil la incidente neprevăzute sau la solicitări spontane din partea clienților
- Economisiți cheltuieli cu personalul prin automatizare
- Găsiți marfa mai repede, fără căutări anevoioase în diferite locuri de depozitare
- Rămâneți în măsură sa acționați chiar și fără a consulta constat personalul din depozit
E-Procurement: cumpărături online cu ușurință
Încă vă mai procurați produsele și serviciile în mod tradițional, completând laborios, de mână, formulare de comandă? Faceți mai bine trecerea de la cumpărăturile manuale, la un proces online, standardizat și automatizat, oriunde este posibil.
Utilizând sisteme informatice puteți crea o interfață eficientă între furnizori și compania dumneavoastră. Așa-numitul E-Procurement oferă mari avantaje pentru întreprinderi mijlocii:
- Accelerați procesele în ceea ce privește managementul achizițiilor dumneavoastră
- Reacționați mai flexibil la cerințele dinamice ale pieței
- Comparați prețurile în mod eficient și puteți identifica astfel oportunități de economisire
- Mențineți întotdeauna controlul grație analizelor și rapoartelor integrate
- Vă pregătiți compania pentru un viitor complet digitalizat
Trecerea la canalele electronice de achiziție reprezintă o etapă decisivă în direcția unui management optim al depozitului – și presupune mai puțin efort decât credeți.
Scutiți-vă de furie: depozitați corect cutiile de carton
Depozit și cutii de carton – doi termeni inseparabili. Aproape orice companie se bazează pe artiștii universali ai ambalajelor. Pe bună dreptate fiindcă, în cele din urmă, o cutie de carton este un material mulțumitor, puțin pretențios, dacă sunt respectate câteva principii:
- Depozitați cutiile de carton la o temperatură între 15 și 20 de grade și la o umiditate a aerului de sub 60 la sută
- Stivuiți cutiile de carton, pe cât posibil, pe o podea netedă, în loc de paleți
- Verificați cutiile de carton din stoc o dată la șase luni și înlocuiți cutiile defecte, înainte ca marfa să fie deteriorată
- Cu cutii de carton dreptunghiulare folosiți spațiul disponibil în mod optim
- Greutatea admisă a pachetului nu ar trebui să fie depășită
Mai multă ordine: așezarea logică și etichetarea articolelor
Procesele de lucru eficiente sunt esențiale pentru un depozit optim. Dispunerea corectă a mărfurilor reprezintă baza pentru acestea. Utilizarea optimă a spațiului și ergonomia joacă un rol important în acest context:
- Articolele folosite frecvent ar trebui să fie ușor accesibile, modelele speciale mai puțin populare pot fi depozitate mai departe, în spate. Păstrați în apropiere obiectele cerute frecvent împreună.
- Depozitați articolele astfel încât angajații dumneavoastră să fie cât mai puțin solicitați la ridicare și transport. Acest lucru înseamnă: stivuiți mărfurile grele aproape de sol, iar cele ușoare au loc în rafturile de deasupra.
- Creați o structură clară de organizare, astfel încât obiectele să poată fi găsite rapid și ușor. Etichetările asigură, de asemenea, claritate.
Creați spațiu și claritate: externalizați-vă depozitul
O veche vorbă antreprenorială înțeleaptă spune: concentrează-te pe ceea ce știi să faci bine și deleagă restul. Punctul forte al companiei dumneavoastră este activitatea sa principală – nu managementul depozitului. Prin urmare, în multe cazuri, este util ca IMM-urile să își externalizeze depozitul.
O împărțire transparentă a costurilor și o consultare cu un expert în externalizare ajută la luarea deciziei individuale corecte pentru compania dumneavoastră.
Căutați un partener competent pentru depozitul dumneavoastră, care să mențină operațiunile la zi, să monitorizeze procese și să acționeze rapid și țintit atunci când apar probleme. Beneficiile sunt evidente:
- Responsabilitățile pentru toate întrebările în ceea ce privește depozitul sunt împărțite în mod clar
- Dispuneți de capacități libere pentru alte activități în compania dumneavoastră
- Reduceți cheltuielile curente și scutiți investiția în noi tehnologii pentru depozit
Optimizarea depozitului reprezintă un proces continuu, care necesită atenția dumneavoastră în mod repetat. Însă, experiența noastră demonstrează că merită efortul. Vă recuperați investiția de mai multe ori, sub formă de timp și bani. Așadar, aveți încredere să vă puneți la încercare managementul depozitului! Pentru consultanță personalizată în ceea ce privește depozitul, suntem aici pentru dumneavoastră.