Biroul de acasă
11 sfaturi pentru încununarea cu succes a lucrului de acasă
Tot mai multe companii le oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă. Așa-numitul birou de acasă, totuși, prezintă unele provocări. Pentru a fi cu adevărat productiv la biroul de acasă, nu este suficient să deschideți pur și simplu laptopul. Locul de muncă de acasă trebuie amenajat corespunzător, iar ziua de lucru trebuie bine organizată, astfel încât să puteți stabili un nou ritm de lucru.
Pentru ca lucrul între cei patru pereți ai locuinței dumneavoastră să decurgă fără probleme, vă oferim sfaturi valoroase despre echiparea locului de muncă, organizarea zilei de lucru și colaborarea virtuală cu colegii.
Ce înseamnă amenajarea unui birou de acasă
Primul lucru pe care ar trebui să îl faceți în locuință este să creați o zonă în care să puteți lucra în mod concentrat și ergonomic. Dacă locul de muncă este amenajat inteligent, vă va fi mai ușor să treceți mental în modul birou. Și invers, este mai ușor să faceți trecerea de la ziua de muncă la seara liberă. Cu aceste patru sfaturi puteți ține sub control provocările biroului de acasă:
1. Găsiți un loc potrivit pentru a lucra
Mutarea de la masa de bucătărie la canapeaua din grădină creează varietate, dar nu promovează concentrarea. Este nevoie de un loc permanent, destinat exclusiv lucrului.
O cameră separată de birou este, desigur, ideală, dar nu întotdeauna disponibilă. Adesea este suficient să creați o zonă separată. Separatoarele de spații precum plantele, rafturile pentru cărți și pereții despărțitori creează o delimitare vizuală între zona de lucru și spațiul de locuit.
2. Asigurați-vă că există suficientă lumină
La fel ca la birou, iluminarea optimă a locului de muncă este importantă și acasă. Lumina zilei este ideală, dar nu ar trebui să fie prea puternică. În acest caz, draperiile și rulourile pot atenua razele strălucitoare ale soarelui.
Atenție la reflexiile luminii! Asigurați-vă că ferestrele nu se reflectă în ecran. Reflexiile obosesc ochii mai repede. Prin urmare, cel mai bine este să plasați monitorul în lateral față de fereastră.
Dacă nu există suficientă lumină naturală, o lampă de birou vă poate ajuta. Aceasta ar trebui să aibă o intensitate luminoasă de cel puțin 500 lucși. Aici puteți afla mai multe despre conceptele de iluminat inteligent pentru fiecare loc de muncă.
3. Alegeți un scaun de birou confortabil
De asemenea, vă veți petrece cea mai mare parte a zilei de lucru stând la biroul de acasă. Pentru confort, este esențial un scaun de birou ergonomic, prietenos cu spatele.
Acasă aveți avantajul că vă puteți alege scaunul după propriile preferințe, în loc să vă mulțumiți cu scaunul standard de la serviciu. Acest lucru este important deoarece scaunul de birou potrivit arată diferit pentru fiecare. Puteți afla cum să alegeți scaunul de birou potrivit aici.
4. Așezați la îndemână echipamentul necesar
Este ușor să subestimați lucrurile de care aveți nevoie pentru a lucra eficient și productiv. Ceea ce este considerat de la sine înțeles la birou devine rapid o provocare acasă.
De exemplu, accesul la toate programele și la rețeaua companiei ar trebui să funcționeze și de la rețeaua WLAN de acasă. Căștile ar trebui să fie întotdeauna pregătite pentru videoconferință, iar imprimanta trebuie să fie conectată corect. În acest fel, nu sunteți nevoit să căutați tot timpul materialele de lucru și economisiți timp și nervi.
Cum să vă organizați corect ziua de lucru
După ce biroul dvs. de acasă este echipat corespunzător, nimic nu stă în calea unei zile de lucru productive. Din păcate, realitatea de acasă este adesea diferită din cauza multor elemente de distragere a atenției și a lipsei rutinei de lucru. Următoarele patru sfaturi vă vor ajuta să vă organizați eficient ziua de lucru acasă:
1. Stabiliți un program de lucru fix
La biroul de acasă, granița dintre programul de lucru și timpul liber se estompează foarte repede. Fără navetă până la serviciu, importantul tampon spațial care separă biroul de casă dispare.
Pentru a contracara acest lucru, cel mai bine este să stabiliți o oră fixă pentru începutul și sfârșitul zilei dvs. de lucru. De asemenea, informați membrii familiei când sunteți „la serviciu”, astfel încât să puteți rămâne netulburat și concentrat în timpul orelor de lucru.
2. Alegeți îmbrăcămintea adecvată
Este tentant să petreci toată ziua acasă în halat de baie sau pijamale. Cu toate acestea, felul în care vă îmbrăcați vă afectează și starea de spirit. Într-o ținută lejeră, rareori veți reuși să fiți cu adevărat productiv.
Desigur, vă puteți descurca și fără a sta la birou într-un costum sau ținută business. Dar hainele confortabile pe care le-ați purta și la birou ar trebui să fie perfecte. Atunci nici măcar videoconferința spontană cu șeful nu va provoca un șoc.
3. Faceți pauze cu regularitate
Este valabil și acasă: faceți o pauză înainte să scadă concentrarea. După o oră de muncă asiduă, acordați-vă cinci până la zece minute de odihnă. Important este să nu rămâneți așezat la birou. Ridicați-vă, plimbați-vă prin apartament, deschideți o fereastră și luați o gură de aer curat.
Vă simțiți adesea letargic după prânz? Cu un pui de somn scurt de 20 de minute, cunoscut și sub numele de „Power-Nap”, puteți depăși moleșeala și puteți începe după-amiaza cu forțe proaspete. Cu toate acestea, nu ar trebui să închideți ochii mai mult de 20 de minute, altfel veți ajunge într-o fază de somn profund.
4. Evitați distragerile
Colegul care tot trece pe lângă biroul dumneavoastră nu vă mai poate deranja. Dar există și alte distrageri care pândesc acasă. Vasele nespălate sunt în bucătărie, televizorul este încă aprins și cartea captivantă din seara precedentă vă strigă la propriu.
Pentru a vă putea concentra cu adevărat asupra muncii dvs., acești factori perturbatori trebuie înlăturați. Nu țineți smartphone-ul, tableta sau cărțile la îndemână și dezactivați toate notificările, dacă este posibil.
Cum să colaborați virtual cu colegii
Când toți colegii lucrează la biroul de acasă, apar provocări complet noi în ceea ce privește colaborarea. Cu următoarele trei sfaturi, nimic nu stă în calea reușitei muncii în echipă de la biroul de acasă.
1. Folosiți instrumente de colaborare
Acasă, nu poți merge pur și simplu în biroul de alături pentru a-i adresa colegului o întrebare importantă. Prin urmare, modul în care comunicați și colaborați cu echipa dvs. trebuie să se schimbe atunci când toată lumea este la biroul de acasă.
Din fericire, există o varietate de instrumente de colaborare la îndemână care fac acest lucru posibil. Iată preferatele noastre:
- Aveți nevoie de câteva informații de la o colegă? Discutați rapid cu ea prin Slack.
- Trebuie să îi explicați ceva unui coleg? Loom vă permite să creați un scurt videoclip cu acțiunile executate pe ecranul computerului dvs.
- Căutați cea mai recentă versiune a unui document? Puteți lucra la documente împreună cu colegii dvs. pe Google Drive sau Microsoft OneDrive.
- Doriți să aflați stadiul unui proiect? Cu ajutorul unui software de management de proiect precum Trello sau Monday, toate activitățile sunt grupate.
2. Creați așteptările potrivite
Programul de lucru este clar reglementat la birou: colegii fac de obicei o pauză în același timp, iar cei care nu sunt la birou probabil sunt la o ședință sau au terminat treaba mai devreme. Când lucrați de la biroul de acasă, disponibilitatea colegilor nu este atât de ușor de văzut.
Pentru ca în echipă să nu existe resentimente dacă nu reacționați imediat la un mesaj urgent, trebuie să vă asigurați că există așteptări clare cu privire la disponibilitatea dumneavoastră. Comunicați când sunteți disponibil pentru chat și apeluri video, când doriți să lucrați fără să fiți deranjat și când nu vă aflați la birou. Colegii vor învăța să respecte aceste limite.
3. Planificați-vă timpul pentru o bârfă la cafea
Nu subestimați importanța conversațiilor scurte, neoficiale și a schimburilor de opinii personale cu colegii. Acestea sunt adesea primul lucru care le lipsește multor angajați la biroul de acasă. Unii chiar se plâng de singurătate.
Puteți contracara acest lucru prin planificarea conștientă a timpului pentru o bârfă la cafea. Acesta poate fi un apel telefonic de 10 minute sau o scurtă conferință video cu colegii preferați.
Căutați echipamentul potrivit pentru biroul dvs. de acasă? De la scaune de birou și produse ergonomice pentru necesarul de birou până la agenți de curățare: puteți găsi totul pentru noul birou de acasă aici.
Contactați-ne!
Dacă aveți întrebări, vă stăm gratuit la dispoziție